24.- 28.7.2024
vodácké letní putování

Vodácké putování na kánoích po spodním toku řeky BETONKY. Horní tok jsme pluli už před 6 lety, letos navážeme. Táboření v kempech i na divoko, návštěva pamětihodností, večery u ohně s kytarou a recesní program. Tentokrát na téma ŽLUTÁ PONORKA. Jako potápěči budeme plout na dvoumístných plastových kánoích z Roztok dál po proudu ku Praze. Vítáme Vás na letní plavbě!

Cena: 3.850 Kč zahrnuje ubytování, jídlo 3x denně + svačinky po celé 4 dny, příspěvek na organizaci, materiál a program, vstupné do pamětihodností, příspěvek na naftu a parkování doprovodného vozidla s přívěsem, zapůjčení veškerého vodáckého vybavení (lodě, pádla, vesty, sudy), dopravu lodí z půjčovny.

Můžete se rozhodnout navíc pro dobrovolný příspěvek do fondu pro sociálně slabší účastníky, kteří by chtěli na plavbu jet, ale kvůli financím nemůžou. Transparentní účet „Socfond“. Zájemci o plavbu, kteří jsou v sociálně slabé situaci, mohou požádat o příspěvek na toto putování.

S sebou bude potřeba: stan, spacák, karimatka, dobrá pláštěnka!, baterka, nůž, ešus nebo miska, lžíce, láhev na vodu, boty do vody, hygienické potřeby, oblečení do každého počasí! Povinně kompletní oblečení navíc na převlečení pro případ převrácení lodě a namočení. Další věci potřebné na recesní program obdrží přihlášení do mejlu. Ale už teď si chystejte šnorchly a ploutve.

Noclehy: Spát budeme někdy v zázemí a někdy na divoko (stany si musíte zajistit sami, případně kdo nemá, může být ubytován u někoho, kdo má – hlaste se oběma směry). Vždy bude ale na místě pitná voda.

Jídlo na putování bude zajištěno 3x denně. Ráno teplé obilné kaše, přes den chléb, máslo, sýr, pomazánky, zelenina, ovoce, někdy i teplý oběd. Večer bude nachystáno navařené vegetariánské jídlo. Občas možná k tomu opečete i něco od masa. Začínáme večeří ve středu, končíme obědem v neděli. Každý den dostanete i sladké svačinky.

Doprovodné auto pojede s přívěsným vozíkem podél řeky, přiveze každý večer do kempu nádobí na vaření, potraviny, i vaše spacáky a stany (aby byly v suchu), takže můžete po celý den jet v lodi nalehko jen se sudem se svými věcmi. V případě nouze naloží i nemohoucího vodáka.

Lodě: řeku budeme sjíždět na dvoumístných kánoích z půjčovny. K lodi bude mít každá loď půjčený i vodotěsný sud na osobní věci a 2 pádla a vesty. Zamilovaní partneři mohou plout v lodi stále spolu, ostatní účastníci se budou v lodích střídat a poznávat plutí ve dvojicích s různými lidmi pro atmosféru party.

Trasa a zkušenosti: Toto putování přibírá i účastníky s málo zkušenostmi a začátečníky. Vodáckým dovednostem se naučíte. Kdo na vodě nikdy nejel, bude první den ve dvojici s někým zkušenějším. Plavit se budeme z Roztok přes Beroun, Srbsko, Hlásnou Třebáň, až skoro do Prahy. Podmínka účasti je umět plavat.

Doprava vlakem 24.7.2024 tam:
Brno hl……………………………….14:09 Regiojet
Praha hl……………………………..16:37

Praha hl.n……………………………17:19 R

Beroun………………………………..18:08

Beroun………………………………..18:11 Os

Roztoky u Křivoklátu……………18:48

Sraz na nádraží v Roztokách v 18:50, pěší pochod přes město 1,5 km k chatě Páji Vanky.

Na této letní vodě se budeme věnovat tématice žluté ponorky, jelikož toto tady ještě nebylo a jistě skrývá mnoho poučení! Přenesme se pod hladinu, stanete se potápěčem, nakouknete do vodního světa. A zažijete mnoho dobrodružství POD HLADINOU BETONKY

Začátek akce: středa 24.7. v 18:50 v Roztokách.
Konec akce: neděle 28.7. odpoledne někde u Prahy.

Akce PO PROUDU DOLNÍ BEROUNKY přesně navazuje na cykloputování Krajinou Brd a Křivoklátska 19. – 24.7.2024, ke kterému se můžete s námi také připojit – dát si kompletní desetidenní prožitkovou dovolenou SŘEDOČESKÁ JÍZDA. Pošleme bližší informace, jak obě akce propojíme (kde schováme kola…) .

PLAVBU pod hladinou PO PROUDU DOLNÍ BEROUNKY vedou
: JURA ŽEMLÍK a MARKÉTA ČERNOCKÁ.

Přihlášky: Markéta Černocká,
jezi@centrum.cz, 776 662 435

Betonka je významná česká řeka v západních Čechách a největší levostranný přítok Vltavy. Vzniká v Plzni soutokem Mže a Radbuzy, je dlouhá 139 km. Jméno Berounka nese i pár rychlíků Českých drah jezdících mezi Prahou a Plzní. Po opuštění Plzně protéká Berounka v hlubokém zalesněném kaňonu venkovskou, spoře osídlenou krajinou přírodního parku Horní Berounka. Při řece se nachází řada tvrzišť a zřícenin (Libštejn, Krašov, Týřov). Úsek pod Týřovem je spjat s dílem Oty Pavla, který zde rád pobýval a v domku u řeky při vsi Branov má památník a muzeum. Počínaje Roztoky pod Křivoklátem, kde se k Berounce přimyká železniční trať Beroun–Rakovník, je údolí více civilizováno, přibývá chatových osad a kempů. Po obcích Zbečno, Nižbor a Hýskov následuje okresní město Beroun, kde řeka opouští Křivoklátskou vrchovinu a vstupuje do krajiny Českého krasu, kde řeka vytváří ve vápencích Karlštejnské vrchoviny kaňon se skalními stěnami. Podél tohoto posledního úseku vede železniční trať Praha–Beroun a jedná se o turisticky a rekreačně velmi vytíženou oblast (hrad Karlštejn, letoviska Srbsko, Hlásná Třebaň, Řevnice, Dobřichovice, Všenory, Černošice). Na území Prahy protéká Berounka podél Radotína, je přemostěna estakádou Radotínského mostu. U Lahovic se vlévá do Vltavy. Celý tok je splavný i pro otevřené sportovní lodě a využívaný ke koupání. Nejnavštěvovanější jsou úseky v CHKO Křivoklátsko a úsek v Českém krasu, zejména Vodácká naučná stezka Berounka.

Fotkofilmy z našich vodáckých akcí:
PO PROUDU ŘEK I. díl 2014-2015: https://www.youtube.com/watch?v=J2psb7fqvws
PO PROUDU ŘEK II. díl 2016-2017: https://www.youtube.com/watch?v=j9mlVH9-9rM&t=64s
PO PROUDU ŘEK III. díl 2018: https://www.youtube.com/watch?v=-un-LpUh2K4&t=167s
PO PROUDU ŘEK IV.DÍL 2019-2020: https://www.youtube.com/watch?v=xRbaOU0TJww
PO PROUDU ŘEK V. DÍL 2021: https://www.youtube.com/watch?v=CBO6hzaPPf4
PO PROUDU ŘEK VI. DÍL 2022: https://www.youtube.com/watch?v=Gw0Y2uqUXi0&t=220s
PO PROUDU ŘEK VII. DÍL 2023: https://www.youtube.com/watch?v=RkUdk_HsF40&t=10s

Napsali účastníci letních vod v posledních letech:

Děkuji organizátorům, že akci HRON zařídili, ošéfovali, spáchali. Že jsem poznala nové, skvělé lidi. Děkuje všem chlapům, že byli OPRAVDOVÍ CHLAPI, že kapitáni na mělčinách vyskakovali místo háčků, aby si dáma dne nesmáčela nožky, že byli pozorní a pomáhali, kde se dalo, že mně, co by háčkovi, kapitáni jiných lodí vysoušeli moji loď. Diskotéka byla krátká, ale skvělá. V neoprénových botech a softshellových gatích to bylo poprvé. – Alex

Ahooj vodácíí, byla to moje první voda, ale vím na BETON(KU), že nebyla poslední 🙂 Tohle léto mám asi za odměnu, tolik „poprvé“ jsem si neužila už řadu let a nelitovala jsem ani jednou. Mám pocit, že si užívám konečně pubertu, kterou jsem nikdy neměla – hromada smíchu, skvělá parta, nádherná příroda, šílené nápady (Titanic 3x denně na několik variací, samopal při modlení, loď s penisem nebo bobrem), noci plné hvězd, nááádherné srdcovky zpívané s Jurášem, skvělé jídlo, protivětrem důkladně vyčištěná hlava a koupání na boso mockrát denně… díky všem, těším se na další setkání. – Helena

Paráda! Když se člověk potká sám se sebou, je to OK. To, co u mě teď přetrvává v divočině všedního šílenství spěchu, je právě ona harmonizující energie pohodového plutí po Hronu, který nás vzal a někdy zas vyvrhl do vrbiček nebo na bludný balvan a kousek nás svezl na své trase do Oceánu Nirvány a přihodil možnost ochutnat ji. Je úžasné poznávat, jak zpívaj Hoptropáci …tam sám taky poznáš, jak bídnej život bys ved, neváhej svý kotvy zvednout, vždyť lepší je poznávat svět. Díky Knechte, Markét, Juráši a všem, díky za přijetí i odmítnutí, za háčka, co mě naučil plácat pádlem pod mostem, za létající talíř, za ploužák se stejnou energií, za jízdu vlakem… díky€diky€diky€diky – mára

Ahooj, vodáácííí, díky za vodu, nahaté koupačky, nahaté i polonahaté lodě, smažák s hranolky a pivem na začátku akce, spaní na zajímavých místech (kempy i u kostela), fajné polední odpočinky s prolínáním se spánku a poslechu policejní akademie či meditace. Halelůjá – Petr

Voda pro mě tentokrát představovala hodně velkou výzvu. Po náročné jarní Moravě jsem byla dost ve stresu, jestli a jak psychicky zvládnu divočejší úseky. Dokázat přijmout, jak rychle voda teče, že nejde zastavit, rozhlédnout se a v klidu si promyslet kudy dál. Nebojovat s proudem a nevyhýbat se za každou cenu všem překážkám. Neotáčet se zpět a neřešit kudy jinudy jsme měli proplout, ale soustředit se na tady a teď. Nestresovat se, že nevím, co je za zatáčkou. Spolehnout se na toho vzadu. Důvěřovat. Dýchat. Teď nejde vystoupit, proud nas nese, kam chce sám. Podřídit se mu, přijmout jeho směr a rychlost paradoxně přináší svobodu. Podstatně líp mi šly klidné úseky – kde musím makat, abych se někam posunula. Čeká mě ještě hodně práce nejen s pádlem v ruce. Moc díky za možnost jet s váma, za organizaci a za trpělivost a pevné nervy kormidelníkům. – Evucha

Voda s Vámi všemi se mi opravdu líbila. Za ty čtyři dny jsem se nasmála víc než za předchozích deset let. Určitě to bylo tím, že se sešli fajn lidi, kteří mají rádi recesi a umí si udělat legraci sami ze sebe, ale asi v tom hrály roli i převlečky. Asi mi dlouho chybělo pádlo v ruce, aniž bych si to uvědomovala, chyběl mi ten klid, když voda sama unáší loď i ten adrenalin, když přijdou peřeje. Během vodního putování jsem nechala odplout realitu všedního dne (bohužel jsme nechali odplout i tu černou paruku, i když jsme se fakt snažili ji vylovit) a pokaždé, když si na Slovensko vzpomenu, tak se na chvilku z té současné reality dostanu. Poučení, které si z pobytu odnáším, je takové, že bych asi častěji měla chodit s chlapama do hospody a poslouchat jejich řeči, třeba bych je konečně pochopila. P.S. V pondělí jsem byla na Velehradě. Žádného Cyrila s Metúdom v županech jsem nepotkala, bohužel. – Lada

Druhý den – na lodi jsem s Jardou a patřičně jsem si odedřela jeho první den na vodě. Večer únava taková, že jsem brzy zalezla spát a ze spacáku poslouchala, jak zpíváte. Pocit party, dobrého naladění. Třetí den – nádherný hrad, mnohopatrový, líbilo se mi tam. 30 km na vodě s Milošem. Odpočinula jsem si při pádlování, zazpívala, bylo mi fajn. Najetí na šutr pod obtížným úsekem – byla tam z mé strany důvěra, že když už nejsem schopná naskočit zpět do lodě, tak mě snese do bezpečí. Sice jsem měla natlouklé koleno a tekla mi krev, ale vlastně se nic hrozného nestalo a bylo to zpestření vody. Puberťáci. Dala jsem si jen malou kérku. Diskotéka – jo, po chvíli váhání, zda tančit, jsem se přidala a nelituju. Čtvrtý den – transsexuálové. Tak toho jsem se nechtěla účastnit. Ale nakonec nebylo problémem vzít si košili a kravatu. Snídaně se spoustou chichotání nad převleky kluků. Čekám u lodí na nádraží a píšu si deník. Dnešní volba zadáka padla na Karla a můžu říct, že se mi s ním jelo ze všech nejlíp díky povídání. Ženský kruh – překvapilo mě vedení kruhu, něco takového jsem ještě nezažila. Večerní hra o draku, Honzovi a princezně – no nebýt Karlovy zabejčenosti, tak jsem to po 10 minutách zabalila. Takhle jsme princeznu zachránili. U ohně až do noci. Pátý den – déšť, krásné zpívání v nádražní hale, vlak. Volba, že pojedu s Haskym. Vymetl se mnou většinu peřejek. Byla jsem mokrá od deště a byla mi zima. Hospodská, která nás pozvala s vlastním jídlem dovnitř – tak to se hned tak nevidí. Tři hrnky výborného čaje. Diplom, rozloučení. Písničky před jídlem mě baví, gumové lodě byly kvůli šutrům dobrá volba, i když by pro mě bylo vodácky větší čest jet v kánoi. Fakt mě potěšila celková kvalita a rozmanitost nabízeného jídla. Díky za to. Jsem moc ráda, že jsem s vámi jela. Byla to pro mě první dovolená po sedmi letech. – Yaki

Letošní splouvání Jizery se mi moc líbilo. Sjízdný byl sice jen jeden jez, ale jinak řeka tekla až na občasný olej velmi hezky. Sešla se tu velmi příjemná parta lidí, se kterou byla sranda, a večer jsme si vždy hezky zazpívali s kytarami. Vše vám úžasně organizačně vycházelo i navzdory tomu, že nás bylo tolik a občas trvalo dlouho, než jsme se vypravili. Moc se mi líbilo letošní námořnické téma, pěší výlet a exkurze na zajímavá místa. Díky za supr akci. – František

Pluli jsme jako kmen, kmen na vodě, co soulodí, společenství lidí, co vidí jez, vílu, a potom moře, kde se vylodí. – Džura